رشحات قلم : محمد زبیر ندوی شیروری
ﯾﮧ ﺍﯾﮏ طے شدہ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺳﺎﺱ ﺍﻭﺭ ﺑﮩﻮ ﮐﮯ جھگڑوں کو ﺍٓﭘﺴﯽ ﺗﻌﺎﻭﻥ ﮨﯽ ﺳﮯ نمٹا ﺟﺎﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ، ﻭﺭﻧﮧ ﺩﻧﯿﺎ ﻻﮐﮫ ﭼﺎہے ﮐﮧ ﺳﺎﺱ ﺍﻭﺭ ﺑﮩﻮ ﮐﯽ ﺍﻟﺠﮭﻨﯿﮟ ﺳﻠﺠﮫ ﺟﺎﺋﯿﮟ ، ﺳﻠﺠﮫ ﻧﮩﯿﮟ ﺳﮑﺘﯿﮟ ﺟﺐ ﺗﮏ ﮐﮧ ﺳﺎﺱ ﺍﻭﺭ ﺑﮩﻮ ﺧﻮﺩ ﺍﺱ مسئلہ ﮐﻮ ﺳﻠﺠﮭﺎﻧﺎ ﻧﮧ ﭼﺎﮨﯿﮟ ۔
ﺳﺎﺱ ﺍﻭﺭ ﺑﮩﻮ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﺗﻌﻠﻘﺎﺕ ﺧﺮﺍﺏ ﺭﮨﻨﮯ ﮐﮯ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﺍﺳﺒﺎﺏ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﺍﮨﻢ ﺳﺒﺐ ﯾﮧ ﻣﺎﻧﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻥ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﺑﮭﯽ ﺍﯾﮏ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﮐﯽ ﻣﺎﺗﺤﺘﯽ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺭﺍﺿﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﯽ ، ﺑﻠﮑﮧ ﺣﺪ ﺗﻮ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮨﺮ ﺍﯾﮏ ﺍﭘﻨﮯ ﺍٓﭖ ﮐﻮ ﺑﺮﺗﺮ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﺮﻧﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﮏ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﮐﻮ ﻧﯿﭽﺎ ﺩﮐﮭﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻏﯿﺮ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺳﻠﻮﮎ ﮐﺮﻧﮯ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﭼﻮﮐﺘﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﻋﺎﺟﺰﯼ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﮑﺴﺎﺭﯼ ﺳﮯ ﮐﺎﻡ ﻧﮩﯿﮟ ﻟﯿﺘﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﻏﺮﻭﺭ ﻭ ﮔﮭﻤﻨﮉ ﻣﯿﮟ ﭼﻮﺭ ﺭﮨﺘﯽ ﮨﯿﮟ ۔ ﺍﺳﯽ لئے ﺍﻟﻠﮧ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺍٓﭘﺴﯽ ﻓﺘﻨﮧ ﻭ ﻓﺴﺎﺩ ﺳﮯ ﺑﭽﻨﮯ ﮐﯽ ﺳﺨﺖ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﻓﺮﻣﺎﺋﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﮭﮕﮍے ﮐﻮ ﺷﯿﻄﺎﻧﯽ ﻋﻤﻞ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ ۔ ﺍﺭﺷﺎﺩﺑﺎﺭﯼ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮨﮯ ” ﺑﮯ ﺷﮏ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺍﻧﺴﺎﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﺟﮭﮕﮍﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﯿﻮﮞ ﮐﮧ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﺎ ﮐﮭﻼﺩﺷﻤﻦ ﮨﮯ ”
( ﺍﺳﺮﺍء/53 )
ﺳﺎﺱ ﺍﻭﺭ ﺑﮩﻮ ﮐﯽ ﻧﺎﺍﺗﻔﺎﻗﯿﻮﮞ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﺍﮨﻢ ﻭﺟﮧ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﮨﻮﺳﮑﺘﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺳﺎﺱ ﺍﭘﻨﯽ ﺑﮩﻮ ﮐﻮ ﻣﺤﺾ ﭘﺮﺍﺋﮯ ﮔﮭﺮ ﮐﯽ ﺑﯿﭩﯽﻣﺎﻧﺘﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﮩﻮ ﺳﮯ ﮨﺮ ﻭﮦ ﮐﺎﻡ ﺑﮭﯽ ﻟﯿﻨﮯ ﮐﻮ ﺟﺎﺋﺰ ﻣﺎﻧﺘﯽ ﮨﮯ ﺟﻮ ﮐﺎﻡ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﯽ ﺑﯿﭩﯽ ﺳﮯ ﮐﺴﯽ ﺑﮭﯽ ﻗﯿﻤﺖ ﭘﺮ ﮐﺮﺍﻧﺎ ﭘﺴﻨﺪ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺗﯽ ۔ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﺎﻭﺟﻮﺩ ﺍﮔﺮ ﺑﮩﻮ ﺳﮯ ﮐﭽﮫ ﻏﻠﻄﯽ ﮨﻮﮔﺌﯽ ﺗﻮ ﻧﻈﺮ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﺠﺎﺋﮯ ﺍﺱ ﭘﺮ ﻟﻌﻨﺖ ﻣﻼﻣﺖ ﮐﺮﻧﮯ ﻟﮕﺘﯽ ﮨﮯ ، ﺟﺐ ﮐﮧ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺟﺎﻧﺐ ﺍﮔﺮ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺍﭘﻨﯽ ﺑﯿﭩﯽ ﺑﮍﮮ ﺳﮯ ﺑﮍﺍ ﻧﻘﺼﺎﻥ ﺑﮭﯽ ﮐﺮﺩﮮ ﺗﻮ ﺍﺳﮯ لڑکی ﺳﻤﺠﮫ ﮐﺮ ﭨﺎﻝ ﺩﯾﺘﯽ ﮨﮯ ﯾﺎ ﭘﮭﺮ ﺻﺒﺮ ﻭ ﺿﺒﻂ ﺳﮯ ﮐﺎﻡ ﻟﮯ ﻟﯿﺘﯽ ﮨﮯ ، ﯾﮧ ﺟﺬﺑﮧ ﺑﮭﯽ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﮯ ﺟﺬﺑﮧٔ ﻋﺪﻝ ﻭ ﺍﻧﺼﺎﻑ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﮨﮯ ، ﭼﻨﺎنچہ ﺍﯾﺴﮯ ﻣﻮاﻗﻊ ﭘﺮ ﯾﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﯾﺎﺩ ﺭﮐﮭﻨﯽ ﭼﺎہئے ﮐﮧ ” ﺟﻮ ﺑﮍﻭﮞ ﮐﯽ ﻋﺰﺕ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺗﺎ ﺍﻭﺭ ﭼﮭﻮﭨﻮﮞ ﭘﺮ ﺷﻔﻘﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺗﺎ ﻭﮦ ﮨﻢ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﻧﮩﯿﮟ ہے ” ۔
ﺍﮔﺮ ﺳﺎﺱ اور ﺑﮩﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﻌﺎﻣلہ ﻣﯿﮟ ﻋﺪﻝ ﻭ ﺍﻧﺼﺎﻑ ﮐﺎ ﺭﻭﯾﮧ ﻗﺎﺋﻢ ﺭکھیں ، ﯾﻌﻨﯽ ﺳﺎﺱ ﺑﮩﻮ ﭘﺮ ﺷﻔﻘﺖ ﮐﺮﮮ ﺍﻭﺭ ﺑﮩﻮ ﺳﺎﺱ ﮐﯽ ﺗﻌﻈﯿﻢ ﮐﺮﮮ ﺗﻮ ﺑﮩﺖ ﺳﯽ ﺍٓﭘﺴﯽ ﻧﺎﭼﺎﻗﯿﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﻧﺎ ﺍﺗﻔﺎﻗﯿﻮﮞ ﺳﮯ ﺑﭽﺎ ﺟﺎﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ۔ ﺳﺎﺱ ﺑﮩﻮ ﻣﯿﮟ نفرت ﮐﮯ ﺑﻨﯿﺎﺩﯼ ﺍﺳﺒﺎﺏ ﻣﯿﮟ سے ﺍﯾﮏ ﺳﺒﺐ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺣﻘﻮﻕ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﮐﻮﺷﺶ ﻣﯿﮟ اپنے اوپر ایک دوسرے کے ان حقوق کو ﺍﺩﺍ ﮐﺮﻧﺎ بھول جاتی ہیں جو ان ﭘﺮ ﻻﺯﻡ ﻭ ﺿﺮﻭﺭﯼ ہوتے ہیں
جبکہ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﺻﻠﯽ ﺍﻟلہ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﮨﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﮯ ﺣﻘﻮﻕ ﮐﯽ ﺍﺩﺍﺋﯿﮕﯽ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ .
ﺍﯾﺴﮯ ﻣﻮقعہ ﭘﺮ ﺍﮔﺮ ﺣﻖ ﻭﺍﻻ ﺣﻖ ﻧﮧ ﻣﻠﻨﮯ ﮐﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ لئے ﺻﺒﺮ ﮐﺮﮮ ﺍﻭﺭ ﺣﻖ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻻ ﺣﻖ ﮐﯽ ﺍﺩﺍﺋﯿﮕﯽ ﮐﮯ ﺗﻌﻠﻖ ﺳﮯ ﺍﭘﻨﯽ ذمہ ﺩﺍﺭﯼ ﮐﻮ ﺳﻤﺠﮫ ﻟﮯ ﺗﻮ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﻧﮧ ﺻﺮﻑ ﺍﯾﮏ ﭘﺮ ﺳﮑﻮﻥ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮔﺰﺍﺭ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﺭﺿﺎ ﺑﮭﯽ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﺮ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ ۔ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﺩﺭﺝ ﺫﯾﻞ ﮐﭽﮫ ﺑﺎﺗﻮﮞ ﮐﻮ بھی ﺩﮬﯿﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺭﮐﮭﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﺳﺎﺱ و ﺑﮩﻮ ﮐﯽ ﺑﮩﺖ ﺳﯽ ﭘﺮﯾﺸﺎﻧﯿﺎﮞ ﺩﻭﺭ ﮨﻮﺳﮑﺘﯽ ﮨﯿﮟ .
ﺳﺎﺱ ( ﻣﺎﮞ ﮐﯽ ﺣﯿﺜﯿﺖ ﺳﮯ ) ﺑﯿﭩﮯ ﭘﺮ ﺻﺮﻑ ﺍﭘﻨﺎ ﺣﻖ ﻧﮧ ﺳﻤﺠﮭﮯ ، ﺍﯾﺴﮯ ﮨﯽ ﺑﮩﻮ ( ﺑﯿﻮﯼ ﮐﯽ ﺣﯿﺜﯿﺖ ﺳﮯ ) ﺷﻮﮨﺮ ﭘﺮ ﺻﺮﻑ ﺍﭘﻨﺎ ﺣﻖ ﻧﮧ ﺳﻤﺠﮭﮯ ، ﺑﻠﮑﮧ ﺩﯾﻦ ﺍﺳﻼﻡ ﻧﮯ ﺟﺲ ﺣﺪ ﺗﮏ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﺣﻘﻮﻕ ﻣﻘﺮﺭ کئے ﮨﯿﮟ ﺍﺳﯽ ﺣﺪ ﺗﮏ ماں اپنے بیٹے سے اور بیوی اپنے ﺷﻮﮨﺮ ﺳﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﭘﻨﮯﺣﻘﻮﻕ ﮐﯽ ﺗﻤﻨﺎ ﺭﮐﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺣﺪﻭﺩ ﺳﮯ ﺍٓﮔﮯ ﻧﮧ ﺑﮍھیں .
ﺍﮔﺮ ﺑﯿﭩﺎ ﺑﺤﯿﺜﯿﺖ ﺷﻮﮨﺮ ﺍﭘﻨﯽ ﺑﯿﻮﯼ ﺳﮯ ﻣﺤﺒﺖ ﺭﮐﮭﺘﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺳﺎﺱ ( ﻣﺎﮞ ) ﮨﺮﮔﺰ ﯾﮧ ﻧﮧ ﺳﻤﺠﮭﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﺎﺣﻖ ﻣﺎﺭﺍ ﺟﺎﺭﮨﺎ ﮨﮯ ، ﺑﻠﮑﮧ ﻭﮦ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﺎ ﯾﮧ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﺩﮬﯿﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺭﮐﮭﮯ ﮐﮧ ’’ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻧﮯ ﺷﻮﮨﺮ ﺍﻭﺭ ﺑﯿﻮﯼ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﻣﺤﺒﺖ ﺭﮐﮭﯽ ﮨﮯ ’’ ( ﺭﻭﻡ/21 ) ﺗﻮ ﭘﮭﺮ ﻭﮦ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺍٓﭘﺲ ﻣﯿﮟ ﻣﺤﺒﺖ ﮐﯿﻮﮞ ﻧﮧ ﮐﺮﯾﮟ ﮔﮯ ۔ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺍﮔﺮ ﺷﻮﮨﺮ ﺑﺤﯿﺜﯿﺖ ﺑﯿﭩﺎ ﺍﭘﻨﯽ ﻣﺎﮞ ﮐﯽ ﺧﺪﻣﺖ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺑﮩﻮ ( ﺑﯿﻮﯼ ) ﮨﺮﮔﺰ ﺩﻝ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﺧﯿﺎﻝ ﻧﮧ ﻻﺋﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺣﻖ ﭼﮭﯿﻨﺎ ﺟﺎﺭﮨﺎ ﮨﮯ ، ﺑﻠﮑﮧ ﻭﮦ ﯾﮧ ﯾﻘﯿﻦ ﺭﮐﮭﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﻣﺎﮞ ﮐﯽ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﮐﺮ ﮐﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﮯ ﺣﮑﻢ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ ۔ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﺑﺎﺭﯼ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮨﮯ ” ﻣﺎﮞ ﺑﺎﭖ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺍﭼﮭﮯ ﺳﮯ ﭘﯿﺶ ﺍٓﻭٔ ” ( ﺑﻘﺮﮦ/83 )
ﺑﯿﭩﮯ ﮐﻮ ﺣﻖ ﺯﻭﺟﯿﺖ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﺗﮯ ﺩﯾﮑﮫ ﮐﺮ ﺳﺎﺱ ( ﻣﺎﮞ ) ﮐﻮ ﯾﮧ ﮐﺒﮭﯽ ﻧﮧ ﺳﻮﭼﻨﺎ ﭼﺎہئے ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺑﯿﭩﺎ ﺑﯿﻮﯼ ﮐﺎ ﻏﻼﻡ ﮨﮯ ﯾﺎ ﺑﯿﭩﺎ ﺑﯿﻮﯼ ﮐﮯ ﺑﮩﮑﺎﻭﮮ ﻣﯿﮟ ﺍٓﮐﺮ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺧﯿﺎﻝ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮐﮭ رہا ہے ، ﺍﯾﺴﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﯾﻘﯿﻦ ﺩﻝ ﻣﯿﮟ ﺑﺴﺎ ﻟﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﯽ ﺑﯿﻮﯼ ﮐﮯ ﺣﻘﻮﻕ ﮐﯽ ﺍﺩﺍﺋﯿﮕﯽ ﮐﺮ ﮐﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﮐﺮ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ ، ﺑﻠﮑﮧ ﺑﮩﺘﺮ ﺗﻮ یہ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﯽ ﺗﻮﺟﮧ ﺑﯿﭩﮯ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﮨﭩﺎ ﮐﺮ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﺟﺎﻧﺐ ﮐﺮ ﻟﮯ ۔ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﻣﺎﺩﺭﯼ حقوق ﺍﺩﺍ ﮐﺮﺗﮯ ﺩﯾﮑﮫ ﮐﺮ ﺑﮩﻮ ( ﺑﯿﻮﯼ ) ﮐﻮ ﮐﺒﮭﯽ ﯾﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﺳﻮﭼﻨﺎ ﭼﺎہئے ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺷﻮﮨﺮ ﺍﭘﻨﯽ ﻣﺎﮞ ﮐﮯ قبضہ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ اﻭﺭ ﺍﭘﻨﯽ ﻣﺎﮞ ﮐﯽ ﺑﺎﺗﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺍٓﮐﺮ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺣﻖ ﺗﻠﻔﯽ کر رہا ہے ، ﺑﻠﮑﮧ ﻭﮦ ﺑﮭﯽ ﯾﮧ ﯾﻘﯿﻦ ﺭﮐﮭﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﻣﺎﮞ ﮐﯽ ﻓﺮﻣﺎنبرداری ﮐﺮ ﮐﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﺑﻨﺪﮔﯽ ﮐﺮ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺣﻘﻮﻕ ﮐﮯ لئے ﺷﻮﮨﺮ ﮐﯽ ﺟﺎﻧﺐ ﻟﻮ ﻟﮕﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﺠﺎﺋﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﯽ ﺟﺎﻧﺐ ﻟﻮ ﻟﮕﺎ ﻟﮯ ۔
ﺳﺎﺱ ﺍﭘﻨﮯ ﺩﻝ ﻣﯿﮟ ﮐﺒﮭﯽ ﯾﮧ ﺧﯿﺎﻝ ﻧﮧ ﻻﺋﮯ ﮐﮧ ﺷﺎﺩﯼ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺑﯿﭩﺎ ﺟﻮ ﮐﭽﮫ ﻻﺗﺎ ﺗﮭﺎ ﻭﮦ ﻣﯿﺮے ﻗﺪﻣﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﮈﺍﻝ ﺩﯾﺘﺎ ﺗﮭﺎ ﺍﺏ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺑﮩﻮ ﺑﮭﯽ حصہﺩﺍﺭ ﺑﻦ ﮔﺌﯽ ﮨﮯ ، ﺑﻠﮑﮧ ﮨﺮ ﺣﺎﻝ ﻣﯿﮟ ﺩﻭﻧﻮﮞ کو ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﺗﻘﺪﯾﺮ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺭﺯﺍﻗﯿﺖ ( ﺭﻭﺯﯼ ﺩﯾﻨﮯ ﻭﺍﻻ ﺍﻟﻠﮧ ﮨﮯ ) ﭘﺮ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﮐﺎﻣﻞ رکھنا چاہئے ۔
ﺳﺎﺱ ﮐﺒﮭﯽ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﺑﮭﯽ ﺫﮨﻦ ﻣﯿﮟ ﻧﮧ ﻻﺋﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺑﯿﭩﺎ ﺟﻮ ﺷﺎﺩﯼ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﮨﺮ ﺑﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﺻﺮﻑ ﺍﺳﯽ ﮐﮯ ﻣﺸﻮﺭہ ﮐﻮ ﺍﮨﻤﯿﺖ ﺩﯾﺘﺎ ﺗﮭﺎ ﺍﺏ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺑﮩﻮ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺷﺮﯾﮏ ﮨﻮﻧﮯ ﻟﮕﯽ ﮨﮯ ﻭﻏﯿﺮﮦ ، ﺑﻠﮑﮧ ﯾﮧ ﯾﻘﯿﻦ ﺭﮐﮭﮯ ﮐﮧ ﻣﺸﻮﺭہ ﻣﯿﮟ ﺟﺘﻨﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻟﻮﮒ ﺷﺮﯾﮏ ﮨﻮﮞ ﮔﮯ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺍﺳﯽ ﻗﺪﺭ ﺑﺮﮐﺖ ﮨﻮﮔﯽ .
ﺍﺏ ﺍﮔﺮ ﻭﮦ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺍﯾﮏ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﮐﮯ لئے ﺑﺮﮮ ﺧﯿﺎﻻﺕ ﺭﮐﮭﺘﯽ ﮨﯿﮟ ﺗﻮﯾﮧ ﺍﯾﮏ ﻣﺎﮞ ﮐﯽ ﺟﺎﻧﺐ ﺳﮯ ﺑﯿﭩﮯ ﮐﮯ لئے ﺍﻭﺭ ﺍﯾﮏ ﺑﯿﻮﯼ ﮐﯽ ﺟﺎﻧﺐ ﺳﮯ ﺷﻮﮨﺮ ﮐﮯ لئے ﺑﺪﮔﻤﺎﻧﯽ ﮨﻮﮔﯽ ﺟﻮ ﻧﮧ ﺍﯾﮏ ﺳﺎﺱ ﮐﮯ لئے ( ﺑﺤﯿﺜﯿﺖ ﻣﺎﮞ ) ﺍﭼﮭﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻧﮧ ﺍﯾﮏ ﺑﮩﻮ ﮐﮯ لئے ( ﺑﺤﯿﺜﯿﺖ ﺑﯿﻮﯼ ) ﻣﻨﺎﺳﺐ ﮨﮯ ، ﺑﻠﮑﮧ ﻣﺬﮨﺒﯽ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﯾﮧ ﺑﮩﺖ ﺑﮍﺍ ﺟﺮﻡ ﮨﮯ ۔ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻓﺮﻣﺎﺗﺎ ﮨﮯ . ’’ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﮔﻤﺎﻥ ﺳﮯ ﺑﭽﻮ ، ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺑﻌﺾ ﮔﻤﺎﻥ ﮔﻨﺎﮦ ہوتے ہیں ” . ( ﺣﺠﺮﺍﺕ/12 )
ﺍﺱ سلسلہ ﻣﯿﮟ ﺑﺎﻟﺨﺼﻮﺹ ﺍﻥ ﺧﻮﺍﺗﯿﻦ ﮐﮯ لئے ﺟﻮ ﺳﺎﺱ ﺑﻦ ﭼﮑﯽ ﮨﯿﮟ ، ﺍﯾﮏ ﺑﺎﺕ اور بھی ﻏﻮﺭ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﺐ ﺳﺎﺱ ﺑﮩﻮ ﮐﯽ ﺷﮑﻞ ﻣﯿﮟ ﺍٓﺋﯽ ﺗﮭﯽ ﺗﻮ ﮐﯿﺎ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺷﻮﮨﺮ ﭘﺮ ﺍﭘﻨﺎ ﺣﮑﻢ ﭼﻼﻧﮯ ﮐﯽ ﮐﻮﺷﺶ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯽ ﺗﮭﯽ ؟ ﮐﯿﺎ ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﻭﮦ ﯾﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﭼﺎﮨﺘﯽ ﺗﮭﯽ ﮐﮧ ﮔﮭﺮ ﮐﺎ ﮨﺮ ﮐﺎﻡ ﮐﺎﺝ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺣﺴﺎﺏ ﺳﮯ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﮨﺮﮐﺎﻡ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻣﺮﺿﯽ ﺷﺎﻣﻞ ﺭﮨﮯ ، ﺑﻠﮑﮧ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺗﻮ ﯾﮧ تھی ﮐﮧ ﺍﮔﺮ ﺷﻮﮨﺮ ﻧﮯ ﮐﺒﮭﯽ ﮔﮭﺮ ﮐﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﮐﺎﻡ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻣﺮﺿﯽ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﺗﻮ ﻧﮧ ﺻﺮﻑ ﺳﺨﺖ ﻧﺎﺭﺍﺿﮕﯽ ﮐﺎ ﺍﻇﮩﺎﺭ ﮐﺮﺗﯽ ﺗﮭﯽ ، ﺑﻠﮑﮧ ﺳﺎﺭﺍ ﺍٓﺳﻤﺎﻥ ﺳﺮ ﭘﺮ ﺍﭨﮭﺎ ﻟﯿﺘﯽ ﺗﮭﯽ ﺗﻮ ﺍﺏ ﺟﺐ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺑﮭﯽ ﺍﯾﮏ ﻋﺪﺩ ﺑﮩﻮ ﮐﯽ ﺳﺎﺱ ﺑﻦ ﭼﮑﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺑﮩﻮﺋﯿﮟ ﯾﮧ ﭼﺎﮨﺘﯽ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺷﻮﮨﺮ ﺑﮭﯽ ﺍﻥ ﮐﯽ ﮨﺎﮞ ﻣﯿﮟ ﮨﺎﮞ ﻣﻼﺋﯿﮟ ﺗﻮ ﮐﯿﺎ ﺑﺮﺍ ﮐﺮ ﺭﮨﯽ ﮨﯿﮟ ؟ ﮐﯿﻮﮞ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺑﮩﻮﺋﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﻧﮩﻮﻧﯽ ﯾﺎ ﻧﯿﺎ ﮐﺎﻡ ﺗﻮﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﮮ ﺭﮨﯽ ﮨﯿﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﺳﯽ ﮐﺎﺭﯾﮕﺮﯼ ﺍﻭﺭ ﮨﻨﺮﻣﻨﺪﯼ ﮐﺎ ﻣﻈﺎﮨﺮﮦ ﮐﺮ ﺭﮨﯽ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﺍٓﺝ ﮐﯽ ﺳﺎﺱ ﭘﮩﻠﮯ ﺑﮩﻮ ﮐﯽ ﺷﮑﻞ ﻣﯿﮟ ﮐﺮ ﭼﮑﯽ ﮨﮯ لہٰذا یہ بھی اب ﺍﭘﻨﯽ ﺳﺎﺱ ﮐﮯ ﻧﻘﺶ ﻗﺪﻡ ﭘﺮ ﭼﻞ ﺭﮨﯽ ﮨﯿﮟ . اﮔﺮ ﺑﮩﻮ ﮐﺎ ﯾﮧ ﻋﻤﻞ ﺍٓﺝ ﮐﯽ ﺳﺎﺱﮐﻮ ﻧﺎﮔﻮﺍﺭ ﺍﻭﺭ ﻧﺎﭘﺴﻨﺪﯾﺪہ ﻟﮓ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﯽ ﺍﻥ ﮐﺎﺭﮔذﺍﺭﯾﻮﮞ ﮐﺎ ﻣﺤﺎﺳﺒﮧ ﮐﺮﮮ ﺟﻮ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺳﺎﺱ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﮐﯿﺎ ﺗﮭﺎ . ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﺎﻭﺟﻮﺩ ﺍﮔﺮ ﺍٓﺝ ﮐﯽ ﺳﺎﺱ ﯾﮧ ﭼﺎﮨﺘﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺑﮩﻮﺋﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻋﺰﺕ ﮐﺮﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺧﺪﻣﺖ ﮐﺮﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﮐﺴﯽ ﺑﮭﯽ ﻃﺮﺡ ﮐﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﮐﻮﺗﺎﮨﯽ نہ کریں ﺗﻮ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﯽ ﺑﮩﻮؤﮞ ﮐﻮ ﻣﺤﺾ ﺑﮩﻮئیں ﻧﮧ سمجھے ، ﺑﻠﮑﮧ ﺍﻧﮭﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺍﭘﻨﯽ بیٹیاں سمجھے ﺍﻭﺭ ﺟﮩﺎﮞ ﺍﻥ ﭘﺮ ﺍﭘﻨﺎ ﺣﻖ ﺳﻤﺠﮭﺘﯽ ﮨﯿﮟ ﺗﻮ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﻭﭘﺮ ﺑﮭﯽ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺣﻖ ﺟﺎﻧﯿﮟ .
ﯾﻮﮞ ﮨﯽ ﺍٓﺝ ﮐﻞ ﮐﯽ ﺑﮩﻮؤﮞ ﮐﻮ ﺑﮭﯽ ﺍﭘﻨﺎ ﻣﺤﺎﺳﺒﮧ ﮐﺮﻧﺎ ﮨﻮﮔﺎ ﮐﮧ ﺟﺐ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﺎﮞ ﺑﺎﭖ ﮐﮯ ﮔﮭﺮ ﺗﮭﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﺳﮯ ﮐﺒﮭﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﻏﻠﻄﯽ ﯾﺎ ﻧﻘﺼﺎﻥ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﺎ ﺗﮭﺎ ﺗﻮ ﺍﻧﮭﯿﮟ ﻣﺎﮞ ﺑﺎﭖ ﮐﯽ ﺟﺎﻧﺐ ﺳﮯ ﮈﺍﻧﭧ ﭘﮭﭩﮑﺎﺭ ﺳﻨﻨﯽ ﭘﮍﺗﯽ ﺗﮭﯽ اور ﺍﭘﻨﯽ ﻏﻠﻄﯽ ﮐﺎ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﮐﺮ ﮐﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﺎﮞ ﺑﺎﭖ ﺳﮯ ﻣﻌﺎﻓﯽ ﻣﺎﻧﮕﻨﮯ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﺷﺮﻡ ﻭ ﻧﺪﺍﻣﺖ ﻣﺤﺴﻮﺱ ﻧﮩﯿﮟ کرنی پڑتی تھی ، ﺍﺏ ﺍﮔﺮ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﮯ ﺳﺴﺮﺍﻝ ﻣﯿﮟ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﮐﺴﯽ ﻏﻠﻄﯽ ﯾﺎ ﻧﻘﺼﺎﻥ ﮨﻮﻧﮯ ﭘﺮ ﺳﺎﺱ ﯾﺎ ﺳﺴﺮ ﻧﮯ ﮈﺍﻧﭧ ڈپٹ کی ﺗﻮ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺻﺒﺮ ﮐﺮﻧﺎ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺍﺧﻼﻗﯽ ذمہ ﺩﺍﺭﯼ ﮨﮯ ۔ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺟﮩﺎﮞ ﺳﺎﺱ ، ﺳﺴﺮ ﮐﮯ ﺩﻟﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺑﮩﻮﻭٔﮞ ﮐﮯ لئے ﻧﺮﻡ ﮔﻮﺷﮧ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﮔﺎ ﻭﮨﯿﮟ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﻃﺮﻑ ﻓﺘﻨﮧ ﺍﻭﺭ ﻓﺴﺎﺩ ﮐﺎ ﺩﺭﻭﺍﺯﮦ ﺑﮭﯽ ﺑﻨﺪ ﮨﻮﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ ، ﺑﺎﻟﻔﺎﻅ ﺩﯾﮕﺮ ﺳﺎﺱ ﺑﮩﻮ ﭘﺮ ﺷﻔﻘﺖ ﻭ ﻣﺤﺒﺖ ﮐﺎ ﮨﺎﺗﮫ ﭘﮭﯿﺮﮮ ﺗﻮ ﺑﮩﻮ بھی ﺳﺎﺱ ﮐﯽ ﻋﺰﺕ ﻭ ﺗﻌﻈﯿﻢ ﮐﺮﮮ ۔ ﺍٓﭘﺲ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﮐﺎ ﺳﻠﻮﮎ ﮐﺮﻧﮯ ﺳﮯ ﺟﮩﺎﮞ ﺍﯾﮏ ﻃﺮﻑ ﺳﺎﺱ ﺍﻭﺭ ﺑﮩﻮ ﮐﻮ ﺩﻧﯿﺎﻭﯼ ﺑﮩﺖ ﺳﺎﺭﮮ فوائد مل سکتے ہیں وہیں ﺩﻭﺳﺮﯼ ﻃﺮﻑ ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﺍﺱ ﻗﻮﻝ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﺑﮭﯽ کر سکتے ہیں ﺟﺲ ﻣﯿﮟ انھوں نے ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ” ﻭﮦ ﮨﻢ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﻧﮩﯿﮟ ﺟﻮ ﺑﮍﻭﮞ ﮐﯽ ﻋﺰﺕ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺗﺎ ﺍﻭﺭ ﭼﮭﻮﭨﻮﮞ پر ﺷﻔﻘﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺗﺎ ” . ( ﮐﻨﺰﺍﻟﻌﻤﺎﻝ )
ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺳﺎﺱ ﺍﻭﺭ ﺑﮩﻮ ﮐﮯ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﮐﮯ ﺣﻞ ﮐﮯ لئے ﻧﮩﺎﯾﺖ ﺳﻤﺠﮫ ﺑﻮﺟﮫ ﺍﻭﺭ ﮨﻮﺷﯿﺎﺭﯼ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺳﺎﺱ ﺍﻭﺭ ﺑﮩﻮ ﮐﮯ ﺭﺷﺘﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﭘﺎﮐﯿﺰﮔﯽ ﻻﻧﮯ ﮐﯽ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ لئے ﻻﺯﻡ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺭﺷﺘﻮ ﮞ ﮐﯽ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﺍﺧﻼﺹ ﭘﺮ ﺭﮐﮭﯽ ﺟﺎﺋﮯ ، ﺩﻟﻮﮞﺴﮯ ﺑﻐﺾ ﻭ ﮐﯿﻨﮧ ﺍﻭﺭ ﺟﻠﻦ ﻭ ﺣﺴﺪ ﮐﻮ ﺩﻭﺭ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ، ﺳﺎﺱ ﮐﻮ ﻣﺎﮞ ﮐﺎ ﺩﺭﺟﮧ ﺩﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ اور ﺑﮩﻮ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺑﯿﭩﯽ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ کا ﺳﻠﻮﮎ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ . ﺳﺎﺱ ﺑﮩﻮ ﮐﻮ ﯾﮧ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺩﻻﺋﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﮔﮭﺮ ﮐﯽ ﻧﻮﮐﺮﺍﻧﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﮔﮭﺮ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ذمہ دار ﻣﺎﻟﮑن ﮨﮯ ، ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺑﮩﻮ ﺍﭘﻨﯽ ﺧﺪﻣﺖ ﮔﺰﺍﺭﯼ ﺍﻭﺭ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﺷﻌﺎﺭﯼ ﺳﮯ ﺳﺎﺱ ﮐﻮﯾﮧ ﺑﺎﻭﺭ ﮐﺮﺍﺋﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺳﮕﯽ ﻣﺎﮞ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ہے .
ﻏﺮﺽ ﮐﮧ ﺩﻟﻮﮞ ﮐﯽ ﺻﻔﺎﺋﯽ ﺍﻭﺭ ﻧﯿﮏ نیتی ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺳﺎﺱ ﺑﮩﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﺗﻌﻠﻘﺎﺕ ﺍﻭﺭ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﮐﺎ ﺧﯿﺎﻝ ﺭﮐﮭﯿﮟ ﺗﻮ ﮐﺒﮭﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﯾﺴﯽ ﺑﺎﺕ ﭘﯿﺶ ﮨﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺍٓﺋﮯ ﮔﯽ ﺟﻮ ﺍُﻥ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﻧﺎﭼﺎﻗﯽ ﮐﺎ ﺳﺒﺐ ﺑﻦ ﺳﮑﮯ ، ﺑﻠﮑﮧ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺗﻮ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﮔﺮ ﺳﺎﺱ ﺑﮩﻮ ﻣﻞ ﺟﺎﺋﯿﮟ ﺗﻮ ﻭﯾﺮﺍﻥ ﮔﮭﺮ ﺑﮭﯽ ﺟﻨﺖ ﺑﻦ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ .
دعا ہے کہ اللہ تعالیٰ ہم سبھوں کے گھر والوں کو اس کی توفیق عطا فرمائے . آمین .